ناباروری نتیجه ی تنبلی تخمدان می باشد که اکثر زنان به آن دچارند. دراولین قدم باید علت آن را ریشه یابی نمود. هم چنین در ادامه ی مطالب راههای درمان این مشکل را خواهید دانست.

Image result for ‫تنبلی تخمدان درمان‬‎


عوامل مهم در شناسایی تنبلی تخمدان


نامنظم بودن عادت ماهیانه یا قاعدگی به شکل قطع قاعدگی و قاعدگی شدید و طولانی شدن قاعدگی

PCO یا سندرم تخمدان پلی کیستیک

چاقی

افزایش موهای صورت و ضخیم شدن موها

کاهش موهای پیشانی

جوش و آکنه

چرب شدن پوست بدن


پیش به سوی درمان !!

روند درمان PCO حداقل ۶ ماه تا ۱ سال است و اثرات درمان حدود ۱ سال بعد از شروع درمان مشخص می‏شود.


افراد چاق وزن لازم است وزن خود را کاهش دهند و «کاهش وزن» در روند درمان بسیار بسیار زیاد موثر است.


چه عواملی در درمان تنبلی تخمدان موثر هست ؟


ویتامین‌ها

این مورد می‌تواند خیلی مفید باشد – ویتامین D برای عملکرد درست دستگاه تولید مثل زنان ضروری است. این ویتامین نقش مهمی را در فرآیندهای تخمدانی متعدد ایفا می‌کند و بر هوموستاز گلوکز تاثیر می‌گذارد. حدود ۸۵-۶۵ درصد زنان مبتلا به PCOS، کمبود ویتامین D دارند. مصرف ویتامین D (منیزیم کلسیم) می‌تواند فرآیندهای متابولیک و تولید مثلی را تنظیم کرده و به تنظیم قاعدگی و تخم‌گذاری کمک کند. سطح ویتامین D بدن خود را چک کنید و اگر سطح سرم این ویتامین در شما پایین است، مصرف آن را در اسرع وقت شروع کنید.


دمنوش های دارویی تنبلی تخمدان

همانطور که گفته شد مصرف بعضی خوراکی های در درمان تنبلی تخمدان موثر است. به طور مثال مصرف دمنوش گیاهانی مانند رازیانه، آویشن، نعنا، اسطوخودوس و پونه کوهی می تواند موثر باشد. توصیه می شود از این دمنوش ها در دو وعده صبح و شب مصرف شود همچنین بهتر است که با عسل و پودر بادام مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر درمان های گیاهی می توان به دمنوش طارونه و بهار نارنج اشاره کرد.


خوراکی های ممنوع تنبلی تخمدان

دوره درمان این بیماری طولانی بوده و لازم است که زنان علاوه بر رعایت موارد گفته شده رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنند. مصرف بعضی خوراکی ها و میوه ها باعث اختلال در روند درمان قطعی تنبلی تخمدان می شود. از خوراکی هایی که مصرف آنها در افراد مبتلا به این بیماری ممنوع است می توان به گوشت گاو، ماست و خیار، قارچ، املت، آب سرد، روغن نباتی، قند و شکر، عدس، گشنیز، بادمجان، ماهی، بستنی و میوه های کال را نام برد.


درمان تنبلی تخمدان با شیرین بیان

بسیاری از افراد این داروهای گیاهی را مصرف می کنند، مخصوصا کسانی که با طب سنتی چینی درمان می شوند. شیرین بیان انعطاف پذیر است و می تواند بدن شما را از فشارهای ناشی از تغییرات داخلی و خارجی دور کند. شیرین بیان به ویژه برای کاهش تستوسترون و افزایش تخمک گذاری بسیار موثر است.


برگرفته از کمونه